Sömestir Kampı Başlıyor!
Etkinlik Hakkında
Etkinlik Adı: Teknoloji Akademi Sömestir Kampı Başlıyor!
ETKİNLİK BİLGİLERİ
1.Etkinlik Adı: Python ile Canlanan Çizgiler
Etkinlik Konusu:
Katılımcılar Python programlama dilini kullanarak problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, temel algoritma tekniklerini öğrenerek, çeşitli problemleri sistemli bir şekilde nasıl çözebileceklerini keşfedeceklerdir.
Python programlama dilinin temelleri üzerine odaklanacak olan etkinlikte, katılımcılar dilin sözdizimi ve yapısını öğrenerek etkili kod yazmanın yollarını keşfedeceklerdir. Ayrıca, gerçek dünya problemlerini çözmek için Python’un pratik uygulamalarını da deneyimleyeceklerdir.
Turtle grafikleri ile ilgili bölümde, katılımcılar Python’un Turtle kütüphanesini kullanarak grafikler ve basit animasyonlar oluşturmayı öğreneceklerdir. Bu sayede, yaratıcılıklarını kullanarak kendi tasarımlarını ve projelerini hayata geçirebileceklerdir.
Etkinlik Tarihi:
- 20 Ocak 2025 Pazartesi
- 21 Ocak 2025 Salı
- 22 Ocak 2025 Çarşamba
- 23 Ocak 2025 Perşembe
- 24 Ocak 2025 Cuma
- 27 Ocak 2025 Pazartesi
- 28 Ocak 2025 Salı
- 29 Ocak 2025 Çarşamba
- 30 Ocak 2025 Perşembe
Etkinlik Saati: 10:00-13:00
Katılımcı Niteliği:
- 13-17 yaş aralığında
- Daha önce hiç kodlama eğitimi almamış
- Yazılıma ilgisi olan
- Daha önce bilgisayar kullanımı olan.
2.Etkinlik Adı: Kendi Dijital Oyun Dünyanı Yarat
Etkinlik Konusu:
Etkinlik Konusu: Bu etkinlikte, katılımcılar Unity oyun motorunu kullanarak oyun tasarımı ve geliştirme süreçlerini öğreneceklerdir. Katılımcılar, temel oyun geliştirme prensiplerini anlayarak kendi oyun projelerini hayata geçirebileceklerdir.
Etkinlik içeriği, Unity’nin temel özellikleri, 3D ve 2D oyun geliştirme, animasyonlar, karakter hareketleri ve oyun fiziği üzerine odaklanacaktır. Etkinlik boyunca, katılımcıların yaratıcılıklarını kullanarak kendi oyunlarını tasarlamaları ve geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Ayrıca, Unity’nin programlama dili olan C# temelleri de öğretilerek, oyunların işlevsellik kazanması sağlanacaktır. Katılımcılar etkinliğin sonunda, kendi projelerini geliştirmiş olacak ve bu projeler hakkında geri bildirim alacaklardır.
Etkinlik Tarihi:
- 20 Ocak 2025 Pazartesi
- 21 Ocak 2025 Salı
- 22 Ocak 2025 Çarşamba
- 23 Ocak 2025 Perşembe
- 24 Ocak 2025 Cuma
- 27 Ocak 2025 Pazartesi
- 28 Ocak 2025 Salı
- 29 Ocak 2025 Çarşamba
- 30 Ocak 2025 Perşembe
Etkinlik Saati: 10.00-14.00
Katılımcı Niteliği:
- 13-17 yaş aralığında
- Daha önce hiç oyun geliştirme deneyimi olmamış
- Yazılım ve oyun geliştirmeye ilgisi olan
- Bilgisayar kullanımı konusunda temel bilgiye sahip
3.Etkinlik Adı: Telefonunu Şaşırt: Kendi Mobil Uygulamanı Yap !
Etkinlik Konusu:
Katılımcılar, App Inventor platformunu kullanarak mobil uygulama geliştirme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, temel programlama tekniklerini öğrenerek, çeşitli uygulamaları sistemli bir şekilde nasıl tasarlayıp geliştirebileceklerini keşfedeceklerdir. App Inventor platformunun temelleri üzerine odaklanacak olan etkinlikte, katılımcılar görsel programlama arayüzünü ve bileşenlerini öğrenerek etkili ve kullanıcı dostu uygulamalar oluşturmanın yollarını keşfedeceklerdir. Ayrıca, gerçek dünya ihtiyaçlarını karşılamak için App Inventor’un pratik uygulamalarını da deneyimleyeceklerdir.
Tasarım ve programlama bölümlerinde, katılımcılar App Inventor’un görsel programlama araçlarını kullanarak mobil uygulamalar geliştirmeyi öğreneceklerdir. Bu sayede, yaratıcılıklarını kullanarak kendi uygulama tasarımlarını ve projelerini hayata geçirebileceklerdir. Ses, kamera, sensörler ve veri depolama gibi mobil cihaz özelliklerini kullanarak daha zengin ve etkileşimli uygulamalar oluşturmayı deneyimleyeceklerdir. Etkinliğin ilerleyen aşamalarında, katılımcılar projelerini emülatör veya gerçek cihazlar üzerinde test ederek ve hataları düzelterek uygulamalarını optimize etme becerisi kazanacaklardır.
Katılımcılar App Inventor’un birçok özelliklerini kullanarak uygulamalarını geliştirebilecekler. Modern mobil uygulama geliştirme pratiklerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir. Katılımcılar, etkinlik süresince öğrendiklerini projelere dönüştürerek, hem teorik bilgilerini pekiştirecek hem de pratik becerilerini geliştireceklerdir.
Etkinlik Tarihi:
- 20 Ocak 2025 Pazartesi
- 21 Ocak 2025 Salı
- 22 Ocak 2025 Çarşamba
- 23 Ocak 2025 Perşembe
- 24 Ocak 2025 Cuma
- 27 Ocak 2025 Pazartesi
- 28 Ocak 2025 Salı
- 29 Ocak 2025 Çarşamba
- 30 Ocak 2025 Perşembe
Etkinlik Saati: 13.00-17.00
Katılımcı Niteliği:
- 10-14 yaş aralığında
- Daha önce hiç kodlama eğitimi almamış
- Yazılıma ilgisi olan
- Daha önce bilgisayar kullanımı olan
4.Etkinlik Adı: Gökyüzünde Kodlama: Kodlu Drone Eğitimi
Etkinlik Konusu: Katılımcıların temel uçuş bilgilerini öğrenerek hem simülatörde hem de fiziki olarak uçuş yapmalarını, iki farklı drone tipinde ve programda droneları kodlayarak görev uçuşlarını yapmalarını sağlayacaklar. Kodlu drone eğitiminde ise Tello dronelar ile scratch, sürü dronelar ile scratch ve python dillerinde kodlama eğitimi, pratik uçuşlar gerçekleştirecekler.
Etkinlik Tarihi:
- 20 Ocak 2025 Pazartesi
- 21 Ocak 2025 Salı
- 22 Ocak 2025 Çarşamba
- 23 Ocak 2025 Perşembe
- 27 Ocak 2025 Pazartesi
- 28 Ocak 2025 Salı
- 29 Ocak 2025 Çarşamba
- 30 Ocak 2025 Perşembe
Etkinlik Saati:
1.Grup:10.00-13.00
2.Grup: 13.30-16.30
Katılımcı Niteliği:
- 11-18 yaş aralığında
5.Etkinlik Adı: Genç Liderler ve Girişimciler Akademisi
Etkinlik Konusu: Gençler için özel olarak hazırlanan Genç Liderler ve Girişimciler Akademisi geleceğin girişimcilerini ve liderlerini bir araya getiriyor. Bu program, sadece öğrenmekle kalmayıp, iş fikirlerinizi hayata geçirme ve projelerinizi başarıyla yönetme yeteneklerinizi geliştirecek unutulmaz bir deneyim sunuyor!
Programda Seni Neler Bekliyor?
Bu program yalnızca girişimcilik ve proje yönetimiyle sınırlı değil, aynı zamanda kişisel gelişiminizi destekleyecek pek çok değerli içeriği kapsıyor:
- İş Fikri Geliştirme ve Hayata Geçirme: Yaratıcı düşünce teknikleri ile etkili iş fikirleri tasarlayın.
- Kariyer Planlama ve CV Hazırlama: Kariyer hedeflerinize ulaşmak için hazırlanın.
- Sunum Becerileri ve İletişim: Fikirlerinizi etkileyici bir şekilde ifade edin.
- Motivasyon ve Öfke Yönetimi: Stresinizi kontrol altında tutun ve hedeflerinize odaklanın.
- Çatışma Yönetimi ve Takım Çalışması: Projelerde uyumu sağlamak için becerilerinizi geliştirin.
- Sanat Terapisi: Yaratıcılıkla duygusal keşif ve rahatlama
Etkinlik Tarihi:
- 20 Ocak 2025 Pazartesi
- 21 Ocak 2025 Salı
- 22 Ocak 2025 Çarşamba
- 23 Ocak 2025 Perşembe
- 24 Ocak 2025 Cuma
- 27 Ocak 2025 Pazartesi
- 28 Ocak 2025 Salı
- 29 Ocak 2025 Çarşamba
- 30 Ocak 2025 Perşembe
Etkinlik Saati:
1.Grup:10.00-13.30
2.Grup: 14.30-18.00
Katılımcı Niteliği:
- Ortaokul ve Lise Öğrencileri
- Kendini ve yeteneklerini keşfetmeye hazır olanlar,
- Eğlenirken öğrenmenin tadını çıkaracak cesur gençler,
- Parlak fikirlerini hayata geçirme cesareti olanlar,
- Grup çalışmalarıyla ekip ruhunu deneyimlemek isteyenler,
- Sadece öğrenmekle kalmayıp, projelerini hayata geçirmek isteyen cesur adımlar atanlar
- “Ben de başarabilirim!” diyen cesur hayalperestler!
Eğitimlere Başvururken Unutmamanız Gerekenler:
- “Başakşehirli: Mutlu Şehirli” uygulamasını akıllı telefonunuza indirerek eğitim/etkinliklere sadece uygulamadan başvuru yapabilirsiniz.
- Eğitim ve etkinlikler tamamen ücretsizdir.
- Eğitimi tamamlayan kişilere katılım belgesi verilecektir. ( Eğitim ve etkinliklere %80 katılım göstermediğiniz durumlarda katılım belgesine hak kazanamayacaksınız.)
- Katılım belgelerinizi sertifika.basaksehir-livinglab.com adresinden indirebilirsiniz.
- Lütfen katılım sağlayamayacağınız eğitim/etkinliklere başvuru yapmayınız!
- Bilgi için [email protected] eposta atabilirsiniz.
Başvuru
“Başakşehirli: Mutlu Şehirli” uygulamasını akıllı telefonunuza indirerek eğitim/etkinliklere başvuru yapabilirsiniz.